کارتن فروشی

خرید و فروش انواع کارتن برای بسته بندی

۱۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

در تابستان کارتن اسباب کشی از کجا بخرم؟

کارتن چیست؟

اولین سوال که در ذهن ما می آید این است که کارتن چیست و چرا برای بسته بندی نیازمند استفاده از کارتن اسباب کشی هستیم

کارتن از دو برگ کاغذ که در میان آنها یک فلوت (کرکره) ساخته می شود و با توجه به نوع آن 3 یا 5 لایه تعداد فلوت و کیفیت آن مشخص می شود کیفیت کارتن به نوع ورق و استحکام فلوت (کرکره ایی) آن دارد

انواع کارتن اسباب کشی

کارتن اسباب کشی در دو نوع چندین مدل می باشد

کارتن آکبند(نو)

کا با توجه به اندازه مشتری و نوع 3 یا 5 لایه بودن آن ساخته می شود و یک نوع هم کارتن نو آماده می باشد که در شرکت همیشه موجود می باشد

کارتن استوک کارخانه ایی

در اولین نظر کارتن استوک و دسته دوم را کارتن پاره و لاشه شده می نگرند ولی این نوع کارتن استوک و دسته دوم کارخانه ایی بود و از نظر کیفیت هیچ فرقی با کارتن نو ندارد ولی چون یک دفعه بار داخلش رفته و خالی شده و مارک روی کارتن موجود است شرکت به عنوان کارتن استوک می فروشد

برای خرید کارتن با ما تماس بگیرید 09192469081 طالبلو

کارتن فروشی از ساعت 9 صبح تا 19 در خدمت شماست

۲۵ خرداد ۹۹ ، ۱۲:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید طالبلو

وسایل اسباب کشی از کجا بخریم؟

اولین و مهمترین کار در یک اسباب کشی تهیه وسایل اسباب کشی می باشد برای این کار به سایت تک کارتن در گوگل مراجعه کرده و در صفحه

خانه تمام کارتن خالی و ابعاد و وسایل اسباب کشی با قیمت و عکس موجود می باشد و شما می توانید هم به صورت آنلاین و اینترنتی خرید کنید و

هم به صورت تلفنی

 

انواع کارتن اسباب کشی در چندین سایز موجود می باشد

 

انواع کارتن اداری و کارتن زونکن  با ابعاد مناسب برای پرونده و زونکن 

 

نایلون حبابدار در عرض های 50 و 100 و 150 و 200 سانتیمتری

 

بقچه لباس سه لایه با سر زیب رنگ خود کاور و بقچه 

 

انواع چسب مناسب برای بسته بندی

 

سلفون بسته بندی و تمام نیاز شما برای اسباب کشی را یکجا از ما تحویل بگیرید

 

۱۹ خرداد ۹۹ ، ۱۸:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید طالبلو

پیش‌بینی قیمت خودرو در ماه‌های آینده

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: بازار خودرو دوباره به خواب فرو رفته است. اگر امروز خرید و فروشی هم در بازار خودرو شکل گیرد باز هم این اقدام توسط واسطه‌ها انجام می‌شود؛ چرا که با شرایط فعلی مصرف‌کننده واقعی در بازار وجود ندارد.

خودروپیش‌بینی قیمت خودرو در ماه‌های آینده

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو درباره وضعیت بازار خودرو گفت: بازار خودرو آرام است. خرید و فروش خودرو چندان انجام نمی‌شود. بازار دوباره به خواب فرو رفته است. نمایشگاه‌داران خودرو اسفند ماه خرید و فروش خودرو نداشتند. اوایل اردیبهشت یک شوکی به بازار خودرو ایجاد شد اما خریدار یا فروشنده واقعی در بازار وجود نداشت. کسانی‌که در اردیبهشت ماه با عرضه خودرو به بازار جو بازار خودرو را بر هم زدند، افرادی بودند که خودروهای دپو شده در انبارها داشتند.

سعید موتمنی افزود: در اردیبهشت ماه مشتری واقعی نیز در بازار مشاهده نکردیم. در حقیقت فروشنده واقعی در خودروهای تولیدی، منتاژی و وارداتی دیده نشده است. اگر امروز خرید و فروشی هم در بازار خودرو شکل گیرد باز هم این اقدام توسط واسطه‌ها انجام می‌شود؛ چرا که با شرایط فعلی مصرف‌کننده واقعی در بازار وجود ندارد.

پیش‌بینی نرخ خودرو در ماه‌های آینده

او اظهارکرد: پیش‌بینی ما این است که در ماه‌های آینده عرضه خودروها به بازار کاهش می‌یابد و نرخ خودروها مجدد نوسان خواهد داشت. متاسفانه وضعیت کسب وکار بسیاری از بنگاه‌ها ضعیف شده است و فعلا آماری مبنی بر تعطیلی نمایشگاه‌داران وجود ندارد. چنانچه قرار باشد روند بازار به همین منوال ادامه یابد در آینده نزدیک شاهد تعطیلی نمایشگاه‌داران خودرو هستیم.

موتمنی با اشاره به تاثیر عرضه خودروهای جدید به بازار خودرو گفت: هر خودرو جدیدی که به بازار عرضه شود مشتری برای آن پیدا خواهد شد؛ چرا که بازار به دنبال تنوع است. اگر امروز در تولید تنوع داشتیم بازار خودرو نیز وضعیت بهتری داشت، درحال‌حاضر بازار خرید و فروش خودرو به تعدادی برخی از برندها و مدل‌ها محدود شده است.

 

منبع: تجارت نیوز

۱۳ خرداد ۹۹ ، ۱۵:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید طالبلو

ارسال پیامک دوم برای مشمولان مسکن ملی

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از اتمام پالایش مرحله دوم ثبت‌نام اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: از امروز و به تدریج نتایج پالایش‌ها به متقاضیان واجد شرایط پیامک می‌شود و پذیرفته‌شدگان برای احراز شرایط باید به ادارات کل راه و شهرسازی استان محل سکونت خود مراجعه کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، «پروانه اصلانی» در خصوص پالایش مسکن ملی، گفت: پالایش مسکن ملی در سه مرحله انجام شده و به اتمام رسیده است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه هم‌اکنون نتایج پالایش مسکن ملی در اختیار استان‌ها قرار دارد، تاکید کرد: هم‌اکنون مشخص است که چه افرادی واجد شرایط هستند که این نتایج از طریق سامانه و با پیامک به متقاضیان واجد شرایط اعلام می‌شود.

اصلانی ادامه داد: متقاضیانی که واجد شرایط هستند، از امروز به تدریج به آنها پیامک ارسال می‌شود. پذیرفته‌شدگان باید برای احراز شرایط با مدارک و مستندات خود با تعیین وقت قبلی به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های محل سکونت خود مراجعه کنند.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، با شیوع بحران کرونا، متقاضیان مسکن ملی از طریق سامانه به نشانی tem.mrud.ir و یا از طریق پیامک اقدام به ثبت نام کردند که پالایش بیش از یک میلیون متقاضی مرحله دوم انجام شده است. به گفته معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی مجموع ثبت نام کنندگان مرحله اول و دوم طرح اقدام ملی مسکن بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است.

  •  
  •  
  •  
۱۲ خرداد ۹۹ ، ۱۷:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید طالبلو

خسارت بیش از ۱۰۰هزارمیلیارد تومانی کرونا به مشاغل ایران

اقتصادنیوز؛ علی ربیعی، سخنگوی دولت بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در اسفند سال گذشته ۶۵ هزار میلیارد تومان و در فروردین امسال حداقل ۴۳ هزار میلیارد تومان کسب و کارهای ما آسیب دیده است، ما در کنار موارد پیش گفته با کرونا هم مواجه هستیم، الگوی مدیریت کرونا به ما نشان داد که با همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها از قوا تا نیروهای مسلح و حاکمیت واحد و دولت واحد و اعتماد بالای مردم به دولت می‌توانیم از همه بحران‌ها عبور کنیم.Play Video

۱۲ خرداد ۹۹ ، ۱۷:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید طالبلو

کدام کشورها در هدف‌گذاری تورمی موفق بوده‌اند؟+جدول

اقتصادنیوز: بهره‌گیری از تجارب کشورها در رابطه با ابعاد تکنیکی اجرای هدف‌گذاری تورم‌، از مدل‌سازی و پیش‌بینی تورم گرفته تا نحوه اطلاع‌رسانی آن به عموم می‌تواند نقش موثری در پیاده‌سازی موفق در ایران داشته باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبنا هدف‌گذاری تورم در حال حاضر یکی از رایج‌ترین چارچوب‌های سیاستی اعمال‌شده توسط بانک‌های مرکزی است و از سال ۱۹۹۰ که برای اولین بار نیوزیلند این رژیم سیاستی را پذیرفت تاکنون تعداد بسیار زیادی از کشورها آن را در اعمال سیاست‌های پولی خود به‌کار گرفته‌اند. در بسیاری از این کشورها پیش از هدف‌گذاری تورم، سیاست‌های دیگری همچون هدف‌گذاری کل‌های پولی، نرخ‌های بهره‌، نرخ ارز و غیره اعمال شده بود که اغلب نتایج مورد انتظار سیاستگذار را که همانا کنترل تورم و کمک به رشد اقتصادی بود، به همراه نداشت. مهم‌ترین مزیت هدف‌گذاری تورم در این است که در سیاست پولی، به نوعی قواعد با صلاحدید ترکیب می‌شود. چنین «صلاحدید مقیدی» دو عنصر کاملاً متفاوت را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ اول اینکه در میان‌مدت یک نرخ عددی معلوم برای تورم هدف‌گذاری می‌شود و سپس برای رسیدن به آن، در کوتاه‌مدت به شوک‌های اقتصادی واکنش نشان داده می‌شود که این واکنش می‌تواند بنا به صلاحدید بانک مرکزی با استفاده از هر کدام از ابزارهای تحت اختیار آن صورت پذیرد.

اغلب کشورهایی که در حال حاضر از هدف‌گذاری تورم به عنوان سیاست پولی غالب خود استفاده می‌کنند، در مقطعی از زمان درگیر تورم شدید بوده‌اند. از جمله این کشورها می‌توان به شیلی، برزیل و ترکیه اشاره کرد. به عنوان مثال، ترکیه به دلیل شدت تورم حاکم بر اقتصاد این کشور، در سال ۲۰۰۲ به صورت ضمنی و در ۲۰۰۶ به صراحت مجبور به اتخاذ سیاست هدف‌گذاری تورم شد یا برزیل پس از تحمل سال‌ها تورم بالا، با هدف‌گذاری تورم توانست دغدغه‌های خود در این زمینه را کاهش دهد.

سازوکار عملی هدف‌گذاری تورم در کشورهای مورد بررسی

جداول زیر ابعاد تکنیکی اجرای سیاست هدف‌گذاری تورم‌، از مدل‌سازی و پیش‌بینی تورم گرفته تا نحوه اطلاع‌رسانی آن به عموم مردم را در این کشورها نشان می‌دهد.

جدول ۱- هدف‌گذاری تورم؛ ابعاد عملی و اجرایی در کشورهای منتخب

 

برزیل

شیلی

ترکیه

تاریخ پذیرش
هدف‌گذاری تورم

۱۹۹۹

۱۹۹۹

۲۰۰۶

مقام تعیین‌کننده هدف تورمی

شورای ملی پول که متشکل است از وزیر دارایی، رئیس بانک مرکزی برزیل و وزیر برنامه‌ریزی، بودجه و مدیریت

بانک مرکزی شیلی

کمیته سیاست پولی همراه با دولت هدف تورمی را تعیین می‌کنند.

شاخص هدف‌گذاری‌شده
(پایه یا هسته)

شاخص تورم پایه مصرف‌کننده

شاخص تورم پایه سالیانه مصرف‌کننده

شاخص سالانه قیمت مصرف‌کننده

افق هدف‌گذاری

سالانه

دو سالانه

چندساله‌ (سه‌ساله)

ابزار غالب برای دستیابی به هدف تعیین‌شده

نرخ بهره شبانه

نرخ بهره سیاست پولی و نرخ بهره شبانه بین بانکی

نرخ هفتگی مزایده ریپو، کریدور نرخ بهره و نسبت ذخایر قانونی

جدول ۲- ویژگی‌های فرایند مدل‌سازی و پیش‌بینی در کشورهای منتخب

 

 

برزیل

شیلی

ترکیه

انوع مدل‌های مورد ‌استفاده از سوی بانک مرکزی

مدل‌های VAR، VAR بیزین، VECM، FAVAR، مدل‌های کلان کوچک و متوسط و یک مدل DSGE

مدل‌های کلان اقتصادی فصلی، سری‌های زمانی و DSGE

مدل پیش‌بینی فصلی، یک مدل DSGE در حال گسترش است.

پیش‌بینی‌های منتشرشده

گزارش‌های فصلی پیش‌بینی تورم و تولید ناخالص ملی

پیش‌بینی ‌تولید ناخالص داخلی و شاخص قیمت مصرف‌کننده با برخی تأخیرها

پیش‌بینی تورم هسته‌ای و پایه، به اضافه شکاف تولید

 

جدول ۳- ویژگی‌های سازوکارهای پاسخ‌گویی و مسئولیت‌پذیری در کشورهای منتخب

 

برزیل

شیلی

ترکیه

نامه سرگشاده

در صورتی که هدف تعیین‌شده برای تورم برآورده نشود، رئیس بانک مرکزی باید طی نامه‌ای سرگشاده به وزیر دارایی دلایل عدم تحقق آن را توضیح داده و اقدامات لازم برای دستیابی به هدف تورمی تعیین‌شده، تبیین و افق زمانی مورد ‌انتظار برای تحقق آن تعیین شود.

وجود ندارد.

در صورتی که هدف تعیین‌شده برای تورم برآورده نشود، رئیس بانک مرکزی باید در پایان سال طی نامه‌ای سرگشاده به دولت، دلایل عدم تحقق آن را توضیح دهد. طی سال، چنین توضیحاتی در گزارش تورم ارائه می‌شود.

گزارش به مجلس

شش بار در سال

چهار بار در سال

دو بار در سال

جدول ۴- ویژگی‌های خبررسانی در مورد تصمیمات در کشورهای منتخب

 

برزیل

شیلی

ترکیه

اعلام فوری تصمیم سیاستی

اطلاع‌رسانی فوری وجود دارد.

اطلاع‌رسانی فوری از طریق نشریات انجام می‌شود.

اطلاع‌رسانی فوری از طریق نشریات انجام می‌شود.

گزارش مطبوعاتی

گزارش‌های مطبوعاتی تنها پس از انتشار گزارش تورم انجام می‌شود.

گزارش‌های مطبوعاتی
وجود دارد.

گزارش‌های مطبوعاتی
وجود دارد.

انتشار صورتجلسات

هشت روز بعد از هر نشست

دو هفته بعد از نشست‌ها

خلاصه‌ای از نشست در مدت پنج روز کاری منتشر می‌شود.

گزارش تورم (یا گزارش سیاست پولی) و
تواتر آن

چهار بار در سال
 

چهار بار در سال

چهار بار در سال

این کشورها با استفاده از سازوکار عملی فوق‌ توانسته‌اند تا حد زیادی بر نوسانات تورم غلبه کرده و اقتصاد خود را از مضرات چنین نوساناتی مصون نگه دارند. بررسی تجربه کشورهای موفق در زمینه هدفگذاری تورم در هر یک از حوزه‌های اجرایی، پاسخ‌گویی، شفافیت و اطلاع‌رسانی می‌تواند حاوی درس‌های مهمی برای سیاستگذاری پولی در ایران باشد و سیاستگذار را در این مسیر سخت یاری رساند.

۱۱ خرداد ۹۹ ، ۱۷:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید طالبلو

تورم ۲۲درصدی معیشت مردم چه می‌کند؟

از آنجا که بانک مرکزی نرخ تورم هدف در یکسال آینده را ۲۲ درصد اعلام کرده، یک کارشناس اقتصادی معتقد است این نرخ اعلامی قابلیت تحقق دارد و می‌تواند زندگی اقشار ضعیف جامعه را به ثبات برساند و رکود کنونی اقتصاد کشور را کاهش دهد.

لطفعلی بخشی درباره چگونگی تحقق نرخ تورم ۲۲ درصدی اعلام شده از سوی بانک مرکزی، اظهار کرد: بسیاری از کشورهای دنیا، به تورم زیر پنج درصد رسیده‌اند اما کشور ما و دیگر کشورهای معدود هنوز در حال تجربه تورم بالا هستند که دلیل آن هم عدم استفاده از سیاست‌های نوین پولی است.

تورم ۲۲ درصدی محقق می‌شود

وی با اعتقاد به اینکه کاهش تورم به ۲۲ درصد از نظر علمی کاملا امکان‌ تحقق دارد، گفت: در این زمینه باید دولت و بانک مرکزی به ملزومات تحقق تورم ۲۲ درصدی متعهد باشند و اگر دولت برای تامین کسری بودجه خود از روش‌های قدیمی استفاده کند، به تورم ۲۲ درصدی نخواهیم رسید.

در ادامه این کارشناس اقتصادی افزود: نکته بسیار مهم در این زمینه این است که رئیس کل بانک مرکزی خود را برای رسیدن به تورم ۲۲ درصدی متعهد کرده که دولت هم باید دست بانک مرکزی را برای رسیدن به این امر مهم باز بگذارد.

به گفته این تحلیلگر اقتصادی، پیش‌نیاز اصلی تحقق تورم ۲۲ درصدی ساماندهی و رفع کسری بودجه از سوی دولت است.

تورم ۲۲ درصدی با اقتصاد و معیشت مردم چه می‌کند؟

بخشی درباره تاثیرات تحقق تورم ۲۲ درصدی بر اقتصاد و معیشت مردم، توضیح داد: تورم یک نوع مالیات غیررسمی است که همه مردم پرداخت می‌کنند و در این بین، اقشار ضعیف جامعه و کسانی که حقوق ثابت دارند، به دلیل افزایش قیمت‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند و قدرت خرید آنها نیز کاهش می‌یابد.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: با کاهش ۱۲ درصدی تورم و رسیدن به نرخ ۲۲ درصد، زندگی اقشار ضعیف جامعه با ثبات بیشتری همراه خواهد بود و علاوه براین، اقتصاد هم روزهای بهتری را تجربه. خواهد کرد.

در این زمینه، رئیس کل بانک مرکزی اخیرا از آمادگی این بانک برای اجرای هدف‌گذاری تورم خبر داده بود که در قالب این سیاست، قطب نمای اصلی سیاست‌های پولی و ارزی بانک مرکزی، "تورم هدف" خواهد بود و برای رسیدن به آن، از ابزار مدیریت نرخ سود در بازار باز استفاده خواهد شد.

پس از این، همتی اعلام کرد که بیانیه چارچوب هدف‌گذاری تورم ششم خرداد ماه منتشر خواهد شد که این بیانیه منتشر شد و طبق آن هدف نرخ تورم بانک مرکزی برای بازه زمانی یک‌ساله ۲۲ درصد با دامنه مثبت و منفی دو واحد درصد تعیین شد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

۱۱ خرداد ۹۹ ، ۱۷:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید طالبلو

هشدار به بانک‌ها و شرکت‌ها در اعمال امتیاز ۵۰ درصدی حقوق کارکنان

اقتصادنیوز :در راستای استفاده از افزایش امتیاز تا ۵۰ درصدی فوق‌العاده کارکنان، سازمان برنامه و بودجه به بانک‌ها و شرکت‌های دولتی وابسته به دولت هشدار داده که مراقب باشند بار مالی جدیدی در این رابطه ایجاد نشود که در غیر این صورت مسئولیت آن به عهده خود دستگاه خواهد بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل زا ایسنا، از پایان سال گذشته و با موافقت سازمان برنامه و بودجه در رابطه با تامین مالی، سرانجام این اختیار به دستگاه‌های اجرایی داده شد تا بتوانند از امتیاز فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر افزایش امتیاز حقوق کارکنان تا ۵۰ درصد استفاده کنند. براین اساس برخی دستگاه‌ها نیز از آن زمان درصدی از این امتیاز را به حقوق کارکنان اضافه کردند.

در سال جاری سازمان برنامه و بودجه گرچه همچنان این مجوز را در اختیار دستگاه‌ها قرار داده است، اما با توجه به اهمیت استفاده مناسب از منابع و عدم ایجاد هزینه و بار مالی در شرایط بودجه‌ای سال جاری، آن را برای دستگاه‌های اجرایی که از منابع عمومی دولت استفاده می‌کنند. همچنین بانک‌ها و شرکت‌های وابسته به دولت که بودجه جداگانه دارند منوط به عدم ایجاد بار مالی جدید دانسته است که در همین رابطه چندی پیش طی ابلاغیه‌ای به دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی موضوع را اعلام کرد.

اما تازه‌ترین بخشنامه صادره نوبخت - رئیس سازمان برنامه و بودجه - به تمام شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت نیز حاکی از تاکید بر مراقبت مالی در افزایش امتیاز تا ۵۰ درصدی است؛ به گونه‌ای که تاکید شده شرکت‌های تابعه مدیریت خدمات کشوری که تاکنون افزایش امتیاز فصل دهم را اجرا نکردند و از فوق‌العاده‌ها برخوردار نشدند، لازم است در افزایش ۵۰ درصد امتیاز فصل دهم عدم ایجاد بار مالی جدید را در نظر بگیرند، در غیر این صورت مسئولیت ایجاد هرگونه بار مالی برعهده بالاترین مقام دستگاه و ذی‌حسابان آنها گذاشته شده است.

در قانون بودجه امسال از کل بودجه، ‌۱۴۳۶ هزار میلیارد تومان برای شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت منابع و مصارف است که البته دولت بودجه آنها را تامین نمی‌کند. در کنار آن ۶۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی وجود دارد که حدود ۵۷۰ هزار میلیارد تومان از منابع آن برای اداره دولت است، از این رقم بخش عمده بیش از ۴۳۰ هزار میلیارد تومان به هزینه‌های جاری دولت که عمدتا بابت پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های اجرایی است اختصاص دارد.

این در حالی است که در سال جاری با توجه به شرایط خاص درآمدی دولت و عدم تحقق منابع پیش‌بینی شده در بودجه، منابع جدید از جمله انتشار اوراق بدهی در دستور کار قرار گرفته است که در این حالت ایجاد هر گونه هزینه جدید و خارج از پیش‌بینی صورت گرفته مشکلات مالی دولت را افزایش خواهد داد که ایجاد بار مالی جدید در استفاده از امتیاز ۵۰ درصدی حقوق کارکنان از همین موارد است.

افزایش ۵۰ درصدی امتیاز حقوق کارکنان به تاکید قانون برنامه پنجم توسعه برای کاهش اختلاف حقوقی کارکنان بر می‌گردد؛ به طوری در فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری امتیازاتی برای تعیین حقوق کارکنان مشخص شد که دستگاه‌ها بتوانند این امتیاز را تا ۵۰ درصد افزایش دهند.

۱۰ خرداد ۹۹ ، ۱۴:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید طالبلو

نحوه اعطای وام به بنگاه‌ها اصلاح شد

با پیگیری‌های اتاق اصناف ایران در راستای حفظ اشتغال موجود و تعامل مستمر با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شیوه‌نامه اجرایی اعطای تسهیلات بانکی به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا، اصلاح شد.

اقتصادنحوه اعطای وام به بنگاه‌ها اصلاح شد

سعید ممبینی در این خصوص، گفت: در پی شیوع ویروس کرونا، شرایط ویژه‌ای در کشور اعمال شد که به موجب آن تشکل‌ها و فعالان صنفی دو اقدام را اجرایی ساختند: یکی، از منظر وظایف انسانی و دیگری به واسطه وظایف سازمانی و در حوزه اقتصادی.

 ممبینی بیان کرد: در حوزه بهداشتی، خودمان را موظف به یاری وزارت بهداشت دانستیم. در این راستا در جلساتی شبانه روزی و معرفی کارشناسانی از اتحادیه‌ها به وزارت بهداشت پروتکل‌هایی برای هر صنف تعریف شد. ضمن این که در بسیاری از شهرها و استان‌های کشور واحدهای صنفی با تامین غذا و میوه و اجرای امور خدمات فنی به بیمارستان‌ها در اجرای هر چه بهتر روند درمانی یاری رساندند. با این اقدام، سهمی هرچند کوچک در ادای دین به جهادگران حوزه سلامت پرداختیم. در کنار این وظایف انسانی، بخش دوم فعالیت‌ها مربوط به اقدامات اقتصادی بود که وظیفه سازمانی اتاق اصناف ایران برشمرده می‌شود. در این راستا مطالبات اصناف شامل تخفیفات و بخشودگی‌های تامین اجتماعی، ارائه وام و تسهیلات، بخشودگی‌های مالیاتی و … را از اصناف کشور احصا کرده و در رایزنی با دولت مطرح و پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: دولت به علت کمبود نقدینگی نتوانست بخش عمده‌ای از این مطالبات را پاسخگو باشد اما ۷۵هزار میلیارد تومان را به صورت تسهیلات ارائه خواهد داد. ۲۵هزار میلیارد تومان از این مقدار به صورت وام قرض‌الحسنه به معیشت خانوارها اختصاص یافت و ۵۰هزار میلیارد تومان به شکل دیگری تخصیص خواهد یافت. همچنین متولی تقسیم این عدد و رقم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.

ممبینی افزود: در این راستا ۱۳رسته تعیین شد و برخی وزرات‌خانه‌ها و سازمان‌ها متولی تشخیص و تخصیص وام به این کسب و کارها شدند. بخشی از آنها کاملا در حوزه وزارت صمت که تشکل‌های صنفی از آن مجوز می‌گیرد، قرار گرفته‌اند. در این باره می‌توان به پوشاک، تالارها، آرایشگاه‌ها، سونا و جکوزی و … اشاره کرد. بعضی دیگر از کسب و کارهای صنفی هم مشترکاتی با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی، وزارت راه، وزارت کشور یا دیگر وزارت‌خانه‌ها دارند. مثلا تخصیص وام به حوزه حمل‌ونقل عمومی و مسافر درون شهری در حوزه مسئولیت وزارت کشور و صنایع دستی در حوزه مسئولیت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفته‌اند.

رئیس اتاق اصناف ایران، اظهارکرد: ضروری می‌دانیم که طی رایزنی‌های ما با دولت، مشخص شود کدام یک از رسته‌های صنفی در دل وزارت‌خانه‌هایی جز وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته‌اند. از این رو با وزارت‌خانه‌های مختلف به جز صمت که مسئولیت توزیع این پول‌ها را دارند جلسات مشترکی خواهیم داشت تا بتوانیم سهم اصناف را واقعی‌تر کنیم.

ممبینی در بخش دیگری از سخنان خود به اصلاح شیوه‌نامه وزارت کار پرداخت و بیان کرد: در روزهای گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شیوه‌نامه‌ اجرایی اعطای تسهیلات بانکی به بنگاه‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا را تنظیم و صادر کرد. اما اتاق اصناف ایران اصلاحیه‌ای بر این شیوه‌نامه تنظیم کرد که تقریبا تمامی موارد آن، پذیرفته شد.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشکالاتی وجود داشت. به عنوان مثال گفته شد در یکی از رسته‌های صنفی تنها ۳۶هزار و ۲۰۰کارگاه بیمه پرسنلشان را رد کرده‎اند. اما ما ۲۱۲هزار واحد و کارگاه در آن رسته داریم. در تعامل ایجاد شده با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفتیم که این آمار درست نیست. لذا اتاق اصناف ایران بررسی مجددی انجام داد و این آمار تقریبا ۲برابر شد. این یعنی سهم ما از ۵۰هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

ممبینی ادامه داد: همچنین در کمیسیون راهبردی که تشکیل شد به صورت فعال شرکت کردیم و توانستیم تعداد قابل توجهی از رسته‌های صنفی را به آن اضافه کنیم. عکاسان و فیلم‌برداران، حوزه چاپ و امور نظافتی و …. مواردی از این دست هستند.

رئیس اتاق اصناف ایران، اظهار کرد: به این ترتیب از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هر کدام از واحدهای صنفی که بیمه کارکنان خود را پیش از این پرداخت کرده باشند، پیامکی ارسال خواهد شد و بعد صاحبان این کسب و کارها می‌توانند به سایت kara.mcls.gov.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند. علاوه بر این، هر کدام از مشاغل ۱۳سرفصل تعیین شده که اسامی آنها در میان فهرست نهایی دیده نمی‌شود می‌توانند درخواست خود را به اتاق اصناف ایران برسانند و ما در تعامل با وزارت کار پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت.

منبع: ایلنا

۰۸ خرداد ۹۹ ، ۱۴:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید طالبلو

حراج اوراق دولتی ۱۳ خرداد انجام می‌شود

اقتصادنیوز: پیرو اطلاعیه روز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در خصوص برگزاری حراج اوراق بدهی دولتی بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کارگزاری بانک مرکزی اولین مرحله حراج این اوراق را روز سه شنبه ۱۳ خردادماه برگزار می کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو اطلاعیه روز سه شنبه 23 اردیبهشت ماه 1399 در خصوص برگزاری حراج اوراق بدهی دولتی به اطلاع می رساند، کارگزاری بانک مرکزی اولین مرحله حراج این اوراق را روز سه شنبه 13 خردادماه برگزار می کند.

بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی می توانند نسبت به ارسال سفارشهای خرید خود تا ساعت 10:00 صبح روز یکشنبه 11 خردادماه از طریق سامانه بازار بین بانکی اقدام کنند.

●    اوراق منتشر شده، مرابحه عام، نرخ سود اوراق 15 درصد سالانه، کوپن دار و با تواتر پرداخت سود شش ماهه (پرداخت کوپن دوبار در سال) و به شرح جدول زیر می باشند:


ovragh

●    اوراق به صورت تدریجی (حراج های هفتگی) در بازار عرضه می شود. با توجه به این امر و پرداخت کامل سود شش‌ماهه اول به آخرین دارنده، بدیهی است نهادهایی که در نوبت‌های پس از اولین نوبت عرضه، در حراج شرکت می کنند در اعلام نرخ های خود، سود تحقق یافته بین تاریخ انتشار و نوبت‌های بعدی عرضه را لحاظ می نمایند. وزارت امور اقتصادی و دارایی الزامی به پذیرش کلیه پیشنهادات دریافت شده یا فروش کلیه عرضه شده در حراج را ندارد. 

●    بانک مرکزی سفارشات دریافت شده را برای تصمیم‌گیری به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال می‌ کند و وزارتخانه مزبور، حداکثر تا پایان وقت اداری روز بعد، نسبت به تعیین سفارش‌های برنده از طریق مشخص کردن حداقل قیمت پذیرفته شده در سازوکار حراج اقدام می‌ کند. در نهایت، عرضه اوراق به تمامی برندگان به قیمت یکسان انجام می‌شود.

●    حراج اوراق بدهی دولتی برای فروش به بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی مجدداً در روز سه شنبه 20 خردادماه اجرا می شود. بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی متقاضی شرکت در این حراج می توانند نسبت به ارسال سفارشهای خود تا ساعت 10:00 صبح روز یکشنبه 18 خردادماه از طریق سامانه بازار بین بانکی اقدام کنند.

●       لازم به ذکر است بر اساس جزء (4) بند «ک» تبصره (5) قانون بودجه سال 1399، بانک مرکزی تنها مجاز به خرید و فروش اوراق مالی اسلامی دولت در بازار ثانویه اوراق است. بنابراین در چارچوب قوانین، بانک مرکزی مجاز به خرید اوراق مالی اسلامی در بازار اولیه نبوده و نمی‌تواند در فرآیند برگزاری حراج، اوراق بدهی دولتی را با هدف تامین مالی دولت خریداری کند. همچنین، کارگزاری بانک مرکزی تامین‌کننده زیرساخت معاملات و برگزارکننده حراج فروش اوراق به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی عضو بازار بین‌بانکی است و تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق به فروش رفته در بازار اولیه ندارد.

 

۰۷ خرداد ۹۹ ، ۱۸:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید طالبلو