اسباب کشی اصلا کار ساده ای نیست اما اگر لوازم بسته بندی مناسب در دسترس نباشد اوضاع دشوارتر هم می شود. بدون تردید برای حمل بار و جابجایی لوازم به کارتن های بزرگ و کوچک زیادی نیاز دارید. حمل اثاثیه ای که در کارتن بسته بندی شده اند، بسیار ساده تر است. کارتن اسباب کشی با کارتن های چیپس و پفک تفاوت دارد. در واقع هر نوع جعبه مقوایی نمی تواند برای جابجا کردن وسایل در اثاث کشی مورد استفاده قرار گیرد. 
این محصولات دارای استانداردهای بالایی از لحاظ جنس و کیفیت هستند. از لحاظ شکل ظاهری، استحکام و مقاومت نیز همیشه تفاوت های زیادی وجود دارد. 
چرا از کارتن اسباب کشی استفاده می کنیم؟
وقتی قصد جابجایی و نقل مکان به منزل جدید را دارید، ابتدا وسایل جمع اوری می شود. برای بارگیری بهتر لوازم در داخل کامیون حمل بار لازم است تا اثاثیه در داخل کارتن های بزرگ و کوچک، بسته بندی شود. این کار مزایای زیادی دارد از جمله این موارد:
محافظت از وسایل
کارتن ها به نوعی محافظ لوازم هستند. در واقع وسایلی که درون کارتن چیده شده از هر نوع ضربه یا فشار و ... در امان است. بدنه کارتن حمل اثاثیه طوری ساخته شده که تا حدود زیادی جلوی ضربات احتمالی در حین باربری را می گیرد. به خصوص در مورد وسایل شکستنی یا لوازم برقی این موضوع اهمیت بیشتری دارد. 
سرعت در بارگیری اثاثیه
شرکت های باربری به ازای هر ساعتی که برای حمل بار صرف می شود، پول دریافت می کنند. یک راه ساده برای کاهش هزینه ها اینست که سرعت بارگیری لوازم را افزایش دهید. با بسته بندی لوازم درون کارتن اسباب کشی، سرعت حمل بار به داخل کامیون نیز افزایش می یابد. از طرفی امکان چینش مناسب بار نیز وجود دارد.
چیدن منظم لوازم در کارتن اسباب کشی
کارتن ها از آشفتگی در هنگام بسته بندی و همچنین باز کردن وسایل، جلوگیری می کنند. هنگام بسته بندی می توانید لوازم مشابه را در یک کارتن قرار دهید و سپس از برچسب روی آن استفاده کنید. به این ترتیب پس از نقل مکان به منزل جدید می توانید به راحتی لوازم را پیدا کنید. بسته بندی یک راه ساده برای نظم دادن به پروسه اسباب کشی است.
کارتن اسباب کشی چه ویژگی هایی دارد؟
برای اینکه لوازم در حین حمل دچار آسیب نشود می بایست از کارتن های دارای استحکام کافی استفاده کرد. کارتن هایی که از نظر ساخت دارای جنس بهتری هستند و مقاومت بهتری دارند را انتخاب کنید. کارتن دست دوم به هیچوجه مناسب حمل بار نیست. این کارتن ها ویژه محصول خاصی تولید شده اند و توان حمل بار سنگین را ندارند. 
برای مثال کارتن دستمال کاغذی نمی تواند برای اسباب کشی انتخاب خوبی باشد زیرا از نظر ضخامت، جنس، مقاومت و استحکام کاربرد مناسبی ندارد. کارتن اسباب کشی خوب باید این ویژگی ها را داشته باشد:
جنس مواد اولیه با کیفیت
دارای بدنه محکم و ضخیم
استحکام زیاد در برابر حمل بار سنگین
دارای ابعاد و اندازه های متفاوت
انواع کارتن اسباب کشی
اگر تجربه اثاث کشی را داشته باشید حتما می دانید که برای هر وسیله ای باید از کارتن مناسب استفاده کنید. برای مثال لوازم برقی، کتاب ها و لوازم سنگین در کارتن های بسیار مقاوم تر بسته بندی می شوند. از لحاظ کیفیت و استحکام این کارتن ها با آنچه برای حمل لباس استفاده می شود، متفاوت است. برخی افراد بی تجربه از یک نوع کارتن با ابعاد مشخص به تعداد بالا سفارش می دهند. خرید کارتن های یک شکل و یک اندازه اصلا کار درستی نیست. حتما برای موارد استفاده مختلف از چندین نوع کارتن اثاث کشی با ابعاد و استانداردهای متفاوت، خریداری کنید. 
رایج ترین انواع کارتن برای بسته بندی لوازم اداری و خانگی اینها هستند:
کارتن کوچک اسباب کشی خارجی 20 در 20 در 25
کارتن مخصوص شکستنی 30 در 30 در 50
کارتن بسته بندی متوسط  40 در 40 در 60
کارتن سایز بزرگ 50 در 50 در 100
کارتن با سایز بزرگتر برای حمل لوازم سبک تر
کارتن اسباب کشی ۵ لایه
کارتن رگال دار مخصوص بسته بندی لباس 
کارتن جعبه ای درب دار  با کاور و زیپ 
کارتن های مخصوص حمل کتاب
زمان تهیه کارتن اسباب کشی دقت کنید که کالای خریداری شده، متناسب با بار مورد نظر باشد. برای حمل لوازم برقی، وسایل آشپزخانه، کتاب، ظروف شیشه ای و ... به کارتن های کوچک و متوسط با استحکام بالاتر نیاز دارید.  این کارتن ها 5 لایه بوده و دارای لایه های محافظ زیره و رویه هستند. 
کارتن های بسیار بزرگ مناسب حمل کالای سنگین نیست. معمولا این کارتن ها برای بارهای حجیم و سبک ساخته شده اند. با شناخت انواع مختلف کارتن های اسباب کشی موجود در بازار می توانید انتخاب مناسب تری داشته باشید. 
چرا نباید از کارتن اسباب کشی دست دوم استفاده کنیم؟
کارتن های خالی کالاهای سوپرمارکتی در واقع دست دوم به حساب می آیند. این جعبه های بزرگ و کوچک حتی به شرط نو بودن نیز دارای استحکام خوبی نیستند. از طرفی امکان وجود آلودگی در الیاف و بافت محصول وجود دارد از لحاظ بهداشتی بهتر است از کارتن های نو و خالی برای حمل بار استفاده کنید.  به هر حال این کارتن ها نو نیستند و قبلا استفاده شده اند. بسته بندی لوازم منزل و یا حتی لوازم اداری در این کارتن ها موجب انتقال آلودگی به لوازم درون جعبه می شود.  
در نظر داشته باشید که ویروس کرونا روی سطوح تا مدت های زیادی باقی می ماند. قیمت کارتن بسته بندی چندان زیاد نیست بنابراین ریسک انتقال الودگی را با استفاده از کارتن های دست دوم بالا نبرید. قبل از اسباب کشب به تعداد مناسب کارتن در سایزهای مختلف خریداری کنید.
بسته بندی اسباب با کارتن خالی
"تک کارتن" تولید کننده انواع کارتن خالی برای بسته بندی و اسباب کشی از پیشگامان این صنعت در کشور است. هدف دست اندرکاران این مجموعه ارائه خدمات مناسب و با کیفیت در حوزه حمل بار و اثاثیه منزل و اداری است. قیمت مناسب و رعایت استانداردهای بین المللی دو اصل مهم در تولید کارتن اسباب کشی است که ما به آن می بالیم. 
محصولات این تولیدی با تنوع بالا و در ابعاد بسیار متفاوت، در دسترس خریداران قرار دارد. اگر در مورد خرید کارتن و انتخاب ابعاد مناسب به راهنمایی نیاز دارید با ما تماس بگیرید. 
منبع سایت تک کارتن