کارتن اسباب کشی ضروری ترین وسیله در جا به جایی و حمل اثاثیه است. بدون خرید کارتن های خوب و مقاوم، نمی توانید اسباب و اثاثیه را سالم به مقصد برسانید. برای اینکه کارایی کارتن حمل بار در حد مطلوبی باشد باید محصولات با کیفیت و استاندارد را خریداری کنید. کارتن های مرغوب دارای ویژگی خاصی هستند که در این مطلب به برخی از مهم ترین موارد اشاره می شود:
مقاومت بالای
استحکام و مقاومت مهم ترین اصل در هنگام خرید کارتن اسباب کشی است. به طور معمول از کارتن های مقوایی ضخیم برای حمل اثاثیه استفاده می شود. جعبه های چوبی یا باکس های پلاستیکی در سطح وسیع به کار نمی روند. آن جعبه ها برای موارد خاصی هستند ولی در حمل بار اداری یا اثاثیه منزل کاربردی ندارند و به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیستند. کارتن های مقاوم دارای چندین لایه برای تحمل وزن بیشتر هستند. کارتن اسباب کشی باید بتواند وزن وسایل مورد نظر را تحمل کند و در حین باربری، قسمت زیره کارتن پاره نشود. برای این منظور از لایه ای محافظ و مقاوم در ته کارتن استفاده شده که کارایی آن را چند برابر می کند. 
خرید کارتن با وزن مناسب برای اسباب کشی
هر چه کیفیت مواد اولیه در تولید کارتن حمل بار بیشتر باشد، وزن نهایی محصول نیز بیشتر خواهد شد. مقواهای ضخیم و فشرده تر دارای چگالی بیشتری هستند و وزن بیشتری دارند. چگالی بالا در هر سانتمتر مربع نشان دهنده تحمل بار و مقاومت کارتن است. در برابر سایر جعبه های موجود در بازار وزن کارتن های مقوایی به مراتب کمتر است ولی در مقایسه با انواع کارتن باربری مقوایی، محصولات سنگین تر استحکام بالاتری دارند. 
خرید کارتن اسباب کشی با اندازه مناسب
تقریبا همه لوازم را می توان در داخل کارتن های بار جای داد. حتی لوازم بزرگ آشپزخانه نظیر اجاق گاز و یخچال نیز دارای کارتن های مخصوص هستند. برای محافظت بیشتر از این وسایل بهتر است از همان کارتن اولیه خود فروشگاه استفاده کنید و یک کارتن دیگر را به عنوان لایه محافظ روی این کارتن قرار دهید. البته برای جا به جایی لوازم خیلی بزرگ تر نیازی به کارتن نیست. برای مثال مبلمان خانگی و اداری را در کارتن بسته بندی نمی کنند. در هنگام اسباب کشی برای محافظت از لوازم بزرگتر نظیر بوفه، ویترین و مبلمان از پلاستیک حباب دار و سلفون کشی استفاده می شود.
در مجموع اغلب وسایل در کارتن ها بسته بندی می شوند. موقع خرید کارتن از هر سایز چند عدد خریداری کنید. لباس ها و وسایل سبک تر در کارتن های با ابعاد بزرگتر بسته می شوند ولی برای حمل لوازم برقی آشپزخانه نیاز به کارتن مقاوم 5 لایه در ابعاد متوسط و کوچک دارید. این لوازم سنگین هستند و نمی توان تعداد زیادی از وسایل برقی را در یک کارتن قرار دارد. همه لوازم داخل کارتن ها باید پس از جمع آوری به خوبی با پلاستیک حباب دار یا روزنامه باطله فیکس شوند تا در حین جا به جایی حرکت نکنند.
تک کارتن با تولید انواع کارت اسباب کشی در اندازه های مختلف، مشکل را حل کرده است. دغدغه بسیاری از افراد در حین جا به جایی لوازم و اثاثیه، خرید کارتن مرغوب است که به این ترتیب دیگر مشکلی وجود ندارد. حتی امکن خرید اینترنتی محصولات تک کارتن از طریق فروشگاه آنلاین کارتن نیز وجود دارد که موجب سهولت در سفارش های خرید کارتن حمل بار است.
ضخامت کارتن اسباب کشی
اثاث کشی دغدغه همیشگی بسیاری از خانواده هاست. مدیریت اسباب کشی و کنترل زمان بندی و برنامه ریزی به حد کافی دشوار  و طاقت فرسا هست دیگر با خرید کارتن بی کیفیت کارها را دشوارتر نیز نکنید. اغلب افراد تجارب تلخی از اسباب کشی های قبلی و شکستن وسایل دارند. علت اصلی این همه خسارت و شکست یا لب پر شدن لوازم، استفده از کارتن اسباب کشی نامناسب است.
یکی از مواردی که در خرید کارتن باید به آن توجه شود، جنس و ضخامت کارتن است. کارتن های بسیار نازک از یک لایه ساخته شده اند و برای بار سبک کارایی دارند. این کارتن های سبک و نازک تر را می توان برای انتقال مواد غذایی سبک نظیر بیسکویت، چیپس، پفک و .... استفاده کرد. در نظر داشته باشید که این کارتن ها قیمت کمتری دارند ولی به هیچوجه برای حمل اثاثیه مناسب نیستند. از نظر استحکام و مقاومت هیچ وسیله ای در اسباب کشی به اندازه کارتن پنج لایه به درد بخور نیست. این کارتن ها دارای ضخامت بیشتری هستند که به دلیل نوع ساختار آن است.
خرید کارتن بار با قیمت مناسب
اسباب کشی در بهترین شرایط هم پروسه ای وقت گیر و هزینه بر است. قیمت خرید وسایل مصرفی نظیر کارتن اسباب کشی، چسب و پلاستیک های محافظ و .... گاهی خیلی بیشتر از بودجه ای می شود که از قبل در نظر داشتید. برای اینکه مدیریت هزینه های اثاث کشی را داشته باشید از قبل در مورد تعداد کارتن بار مورد نیاز تصمیم بگیرید. بهتر است چند عدد کارتن اضافی خریداری کنید تا موقع بسته بندی وسایل، مجبور نشوید برای خرید کارتن اقدام کنید.
تعداد کارتن ها باید متناسب با حجم بار باشد. هر چه لوازم بیشتری برای بسته بندی وجود داشته باشد، تعداد کارتن های بیشتری نیز مورد نیاز است. از اندازه های مختلف کارتن به صورت درهم خریداری کنید. این کار موجب صرفه جویی زیادی می شود. 
با خرید کارتن دست دوم تنها موجب خسارت بیشتر به وسایل می شوید و خطر آسیب و صدمه به لوازم شکستنی و ... بیشتر می شود. برای محافظت از وسایل حتما کارتن خالی تک کارتن را تهیه کنید.
برای صرفه جویی در قیمت خرید کارتن حتما از چند شرکت استعلام بگیرید تا مناسب ترین قیمت را انتخاب کنید. بهتر است نمونه های کارتن را از نزدیک ببینید تا در مورد جنس و کیفیت کارتن خیال تان راحت باشد. البته یک راه اقتصادی دیگر نیز وجود دارد. با شرکت های معتبر فروش کارتن به صورت آنلاین هماهنگ کنید تا به هر تعداد کارتن بار که می خواهید در محل تحویل بگیرید. 
تک کارتن آمادگی ارسال کارتن اسباب کشی به هر تعداد در اقصی نقاط کشور را دارد. برای خرید کارتن و سفارش آنلاین با ما تماس بگیرید.

منبع سایت رسمی تک کارتن